Monday, August 6, 2007

Godkendt til Alberta

Har lige fået at vide at min uddannelse er blevt godkendt og jeg må arbejde i Alberta. Jeg må arbejde under supervision indtil jeg har min ergoterapeuteksamen - som jeg forhåbentlig består 3. november. Det er helt vildt spændende og er kommet meget hurtigere end jeg troede, men sådan går det jo tit. Så må jeg jo bare finde ud af hvad jeg gerne vil lave. Det er vist mangel på sådan nogle som mig og jeg har vist endda mulighed for at arbejde så lidt eller meget som jeg gerne vil :)

Troede faktisk at jeg skulle tage en engelsk test for at blive godkendt - men det har de vist glemt igen. Pyt med det. Men da jeg nu har meldt mig til en eksamen tager jeg til den næste lørdag og håber på at mine engelsk-kundskaber rækker til at bestå :) Måske er der senere nogle der kræver at se en sådan og jeg ved i hvert tilfælde at universitetet gør hvis jeg skulle komme videre med min idé om at læse et par fag.

Vi er ellers kommet os over ikke at have familien lige om døren. Det sætter jo tingene lidt i perspektiv at mange af dem vi kender her ser deres familier et par gange årligt, da de bor i hver sin ende af Canada.
Vejret er desværre blivet lidt dårligere - men efter 8-10 uger med 30 grader skal man vel ikke brokke sig til en dansker:) Vi håber det bliver bedre så vi kan komme lidt mere på camping før efteråret virkelig kommer.
Forresten er der kommet endnu en dreng i vennekredsen - velkommen til 'knægten' i Brønshøj og tillykke til de stolte forældre. Hvem mon har tænkt sig at skaffe nogle piger til alle vores drenge...??

4 comments:

Finn said...

Hallo !! Hva' er nu det? Så er der en højere retfærdighed. Tillykke.

Som mig said...

Ja, det er da sket pludseligt! Rigtig skønt for dig!! Og pøj pøj med engelsk testen - den skal du nok klare!

maiand said...

Hej Familien Horn,

Jeg skriver til jer da vi søger info om Canada fra andre danskere der allerede bor der.
Vi er et dansk par der overvejer at flytte til Canada og har derfor mange ubesvarede spørgsmål.
Vi er pt udstationeret i Sultanate of Oman.
Fandt jeres blog da jeg søgte info. Det er en god ide, vi har også en.
Må vi skrive en mail til jer med spørgsmål og i såfald skriv til

maiand@mac.com

påforhånd tak for hjælpen!

Mvh Mai & Anders

Anonymous said...

You write very well.