Wednesday, April 18, 2007

Det sneer i Calgary

Ja bedst som vi havde fundet forårstøjet frem begynder det at sne - 'thats Calgary' siger de. Vi var ligesom lige kommet igang med noget af det man gør om foråret, med legepladsen og sludre ude med naboerne og nu er vejret så dårligt at alle holder sig inde...
Idag kan jeg ikkef inde ud af at sætte billeder på så det bliver bare lidt dagbog.

Jonathan er endelig ovre noget mavenoget og er glad og nysgerrig. Han er faktisk ved at blive rigtig selvstændig - ved hvad han vil og hvornår. I de hysteriske anfald han får når han ikke får sin vilje, ve djeg ikke hvor kommer fra... Han må bare længes efter børne kontakt for han begynder at råbe helt vildt når han ser et barn i nærheden. Derfor har jeg også forsøgt at få os igang med noget legestue i næste uge - håber det bliver til noget.
Faktisk har vi måske også allerede pasning ved en dagplejer - hvilket er supersvært siges det. der er en plads ved en vi har fået anbefalet. Vi besøger dem på fredag, så ser vi hvad det er for noget....

Har indset at vi ikke kan leve i Calgary uden en bil. Alt ligger så det kun kan nåes med bil. Der er jo megacentre og malls alle vegne, men det kræver en bil - jeg er ked af at skulle sige det. Offentlig transport og jeg ved faktisk ikke hvordan det er at få en klapvogn med. Vi må skaffe os en bil.

Deres tøjstil er ikke-eksisterende men det er tilgengæld deres kaffe-stil - der er en kaffebar på hvert andet hjørne, SKØNT. Skal virkelig have en kopholder på klapvognen.-)

3 comments:

lolula said...

Kan I så få købt den bil - det er vel sådan noget man gør i hele verden bortset fra København... og måske en lille landsby i Uganda....

Det ser ud til at I har det godt:-) Alt virker i hvert fald spændende:-)

Eo said...

Hej Fam. Horn

Hvad jeg ikke ville gi' for en venti cafe latte fra starbucks...

Hvor er det bare hyggeligt at læse om hvordan i har det i Calgary, Canada. Rasmus og jeg har jo lige boet i Vancouver i et ½ år og nød livet og canadiernes venlighed. Håber i får en ligeså fed oplevelse af landet :-)

Kærlig Hilsen Eo, som følger med i bloggen hele tiden, da hun har masser af tid grundet barsel (venter en lille en "Made in Canada").

Som mig said...

Hej I 3,
Det lyder da bare rigtig spændende alt sammen! Og hus og have ser fint ud (det jeg kan se). Skønt med jeres nye 'neighbourhood' og alle de tilhørende børn! skal nok blive rigtig skønt for Jonathan!
Kh Lina.