Monday, April 30, 2007

Hvor er bjergene??



Så har vi været der - i the Rockies... Desværre kunne vi ikke se dem da det var snevejr.Det var noget overskyet søndag morgen, men vi besluttede at holde planen og tage på familieudflugt. Mor havde smurt madpakker - hun var alligevel oppe klokken 05.00..... Faktisk var jeg lige ved at lave en kande kaffe og tage med, men heldigvis kom jeg i tanke om at vi er i Canada og vi købte lige et par lækre kaffer på vejen - det gjorde vi nu faktisk flere gange den dag.

Vi kørte ud af Calgary og ud på Prærien. Des længere vi kom jo dårligere blev vejret og lige før at vi skulle gøre vores entre i Banff National Part kom først regnen, så sneen. Der var nu osse vildt mange mennesker med ski og snowboard på taget og det så ud til at hotellerne i Canmore og Banff var fyldte. Nå men vi kiggede på det vi kunne se og det var rigtig flot. I Banff har de det største og mest spetakulære hotel jeg har set. Det blev bygget da de byggede jernbanan, sådan at der kunne lokkes nogle mennesker op i bjergene.
Der er jo osse nogle skønne hotsprings - men det må vi vente med til nogle bedsteforældre går en tur med Jonathan mens vi nyder det varme vand :-)

Apropo Jonathan, så er det jo skønt at han har en alder og et sind der gør at det bedste i verden er småsten han kan samle op på vejen - for det kan man sagtens gøre i snevejr. I hvert tilfælde indtil fingerne blver for kolde.

Det vi så var flot og vi havde en skøn dag. Sådan en dag er det godt at vide at vi skal være her meget længe og nok skal se det hele...

Til kommende gæster kan jeg oplyse at vi har byens bedste kaffe lige om hjørnet - godt nok kun fredag, lørdag og søndag. Til gengæld har vi en skøn isbutik alle ugens dage - der er 72 slags is - ja det skriver de - vi talte ikke men smagte et par slags.

Nå men Jonathan og jeg skal i zoo så jeg må blive færdig....

3 comments:

Finn said...

Det er rene reklamebilleder til Føtex jubilæumsavis: Mor og barn regntøj.

Anonymous said...

Hej igen. Puha, jeg får helt lyst til at tage afsted igen med det samme - på trods af sne og regn - The Canadien Rockies er noget af det smukkeste jeg har oplevet... Glæd jer til at se det i solskin :-)Hvorlænge er det egentlig planen i skal være derovre? Knus Eo

Familien Guldberg Larsens blog said...

Hvor ser det spændende ud. Glæder os til at opleve det - og smage den gode kaffe.