Tuesday, June 12, 2007

Måske farvel til canadisk ergoterapi...

Har brugt de sidste dage ved computeren og telefonen. Jeg havde jo tænkt mig at arbejde som ergoterapeut her i Canada. Desværre er det lige så kompliceret som de selv oplyser på deres hjemmeside.
Jeg er jo ergoterapeut uden en grad og det er problematisk. Nu lyder det til at de kun vil registrere mig hvis jeg har en bachelor eller en master. Men det endelige svar kan jeg først få når jeg har betalt endnu en fee til dem. Derudover skal jeg tage to engelsk tests og melde mig til den nationale ergo-eksamen. Det koster nok alt i alt 1000 dollars - og lige nu lyder det til at sandsynligheden for at de godkender mig er lille... Det er da for skørt synes jeg. Så nu overvejer jeg at droppe det og bruge min tid på noget andet. Lad os se hvad det kan blive....
Prøver stadig at lave noget frivilligt for ergoforeningen herovre, hvilket nu nok bliver meget problematisk - med manglende registrering.
Det er altså noget frustrerende at det skal være så kompliceret....

2 comments:

Finn said...

Ja, det lyder skørt!
Måske kan det være et hint om, at du også kan profittere af nogle helt andre kontakter end de kendte professionelle. Ergo (her i betydningen derfor) skal du bare klø på som du plejer, skabe kontakter som kan føre til ....

Hvad? said...

Øv Bettina, det er altså rigtig mærkeligt! Og du har endda erfaring. De papirer. Tænk hvor mange mennesker de forhindrer i at få arb! Men ja, kender jeg dig ret, så finder du på noget andet givtigt at foretage dig. Kram.